chvtk.dk@gmail.com

pondelok 14. októbra 2019

Jesenná Veľkofatranská magistrála 12.10.-14.10.2019




Veľká Fatra je jedno s pohorí ktoré som už roky nenavštívil ale tento rok ma počasie nenechalo chladným a vzhľadom na to že som sa začal trochu viac venovať hrebeňovkám a postupne si plniť svoje malé turistické sny s príchodom babieho leta padla voľba na Veľkofatranskú magistrálu.

Turčianska časť bola pre mňa doteraz veľkou neznámou a spolupútnici boli na tom rovnako takže každý z nás mal na tejto časti Fatranského hrebeňa svoju premiéru.
Lákala ma jej odľahlosť a fakt že je ďaleko menej navštevovanou častou ako liptovská vetva hrebeňa bolo z môjho pohľadu veľké + .

Znovu to bolo spískané narýchlo ale s prichádzajúcou periódou dobrého počasia nemalo význam nejaké dlhé plánovanie a hľadanie vhodného termínu takže v zostave Miro, Tomáš, Maťo a ja vystupujeme v sobotu 12.10. o 7:35 ráno na  žel. stanici v Ľubochni a vyrážame po červenej značke smer Staré hory.
Prechod hrebeňa plánujeme na pohodu a denné dávky nepredstavujú žiadne veľké porcie prejdených km aj keď dobre naložený batoh o sebe dáva vedieť a pri západe slnka už bolia aj miesta o ktorých človek nevedel že ich má, jednoducho povedané bolí celý človek ale mám rád svoje pohodlie a ťahám v batohu kopec blbostí ktoré nepotrebujem ale večer som rád že ich mám :)

Výstup na Kopu nám dal slušne zabrať, občas sa v polome stratil chodník a keď človek v napadanom listí zakopol o niečo čo tam nečakal, hneď bola plná dolina pohlavných orgánov čo samozrejme pobavilo spolupútnikov a napriek tomu že sme si na tie prekvapenia v lístí dávali pozor o metodickú ukážku pádov a zakopnutí nebola prvý deň núdza.

Z dostupných info. ktoré som čítal je táto časť hrebeňa menej atraktívna a ponúka veľmi málo výhľadov do okolia čo je z určitého pohľadu pravda ale tie ktoré sa nám počas prechodu hrebeňa naskytli rozhodne stoja za to takže ak chcete zažiť krásne výhľady a pokojnú atmosféru odľahlého lesa, tak sa určite vydajte na Veľkofatranskú magistrálu.


1.deň: Ľubochňa, žel.stanica-Kopa-Grúň-Fatra-Ľubochnianske sedlo
-Tlstý diel-Vyšné Rudno-S. Príslop 
15,6km ä1335m - æ840m


Panoramatický pohľad na Šípsku fatru z vyhliadky pod kopou

Jesenné pohľady na Malú Fatru 




V pozadí Chládkové a Kľak

2.deň: S.Príslop-Chládkové-Kľak-Vyšná Lipová-Jarabiná-Malý Lysec-Štefanová-Javorina-Šoproň
-Ch.pod Borišovom-Salaš Sestričky
18,5km ä1 430m - æ1105m



Na Kľaku


Kľak

Takýto pohľad sa nám naskytol z vrchu Malý Lysec, v strede dominanta Liptovskej časti hrebeňa Rakytov
Ploská v posledných lúčoch zapadajúceho slnka 

3.deň: Salaš Sestričky-Ploská-Chyžky-Koniarky-Ostredok-Krížna-Pod Líškou-Majerova skala-Staré hory

17,9km ä819m - æ1599m

Ráno opúštame náš dočasný príbytok Salaš Sestricky 
Šoproň a Javorina sa vyhrievajú v ranných lúčoch slnka
Slnečné ráno na Ploskej



Posledný pohľad na Borišov



Vpravo, Majerova skala odtiaľ je to už len na skok na Staré hory 
Majerova skala


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára