chvtk.dk@gmail.com

sobota 29. marca 2003


NONSTOP ROHÁČE – ZIMA 2003 ,
alebo hladní, smädní, po gule v snehu a na krku noc.


        Je 12,00h a divadielko sa môže začať. Dušan , Mucha a ja zahajujeme nonstop prechod ROHÁČOV. Nastupujeme v Hutianskom sedle smer Biela skala , Sivý vrch , Brestová.......Volovec , Rákoň Zverovka. Na Sivom sme podľa plánu o 15,00h ale po zostupe smerom do sedla Pálenica nastávajú problémy. Celý deň svietilo slnko a teraz sa boríme po gule v snehu , pred sebou 21 hodín šliapania a šťavíme sa už na začiatku. Dúfame že ďalej to bude lepšie. Nad sedlom sa podmienky zlepšujú
Takže pokračujeme v pohode ďalej. Pohodovým krokom dorážame o 19,00 na Salatín. Cestou sme stretli niekoľkých bivakárov z CZ , ktorý nechápavo krútia hlavami , je to pre nich dosť ďivné. Na Salatíne topíme sneh na vodu , dopĺňame chleboviny ale aj liehoviny , jednoducho kvasíme. Je 20,30h , keď sa vydávame na ďalšiu etapu tohto trápenia. Čaká nás noc a najťažšie úseky cesty máme ešte pred sebou. Skriniarky sú v pohode , mačky pradú svoju pieseň a my sa vlečieme ďalej.
Podcenil som výstroj , takže čelovku mám len na okrasu , baterka je už pod Pachoľou v prdeli , našťastie chalani neboli tak blbí ako ja. Traja z dvoma čelovkami to nie až tak zlé. Prvá kríza prišla v Baníkovskom sedle , som smädný hladný a na krku noc , ale to som už niekde čítal. Vlečieme sa ďalej. Baníkov , Tri kopy......riziko pádu je dosť veľké , ale do 04,00h sa bez nehody presunieme do Smutného sedla. Začínam toho mať plné zuby. Chvíľu si oddýchneme a zase ideme ďalej. Kráčam ako stroj , už nevnímam hlad , smäd a naviac sa mi chce aj spať. Plačlivé konečne vychádza slnko , noc bola dlhá a ani s tým mrazom to nebolo tak ako hlásili v správach , mrzlo ako v .... čaká nás ešte Ostrý Roháč , Volovec a Rákoň – BRNKAČKA. Na Volovci si môžeme podať ruky odtiaľto ideme už len z kopca a terén je tak pre tehotné mamičky z deťmi. Ak niekoho z nás netrafí šľak tak to máme vo vrecku. NETRAFIL.... A čo bolo ďalej  ???BAMBUĽKA  alebo  PIVO ? Však to poznáš. Bolo to SUPER.
      Znova jeden s tých nezabudnuteľných zážitkov. Veľmi poučné. Neviem ako chalani ale ja som siahol dosť hlboko na dno svojich síl. Treba sa ich spýtať , možno pustia perie.

PS: Never tomu čo čítaš v skutočnosti to bola brnkačka , treba skúsiť.
Celkový čas 24h a z toho 18h šliapania.                                       JURO

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára